středa 28. 1.
info Zosobnění ducha berlínské taneční kultury v podání Monkeytown Records. Málokterý label posledních let zosobňuje ducha berlínské taneční kultury tak dobře jako Monkeytown Records. Značka, kterou v roce 2009 založili Gernot Bronsert a Sebastian Szary z populárních Modeselektor, si drží vysokou laťku ve vydávání inovativní elektronické hudby, která stojí jednou nohou na tanečním parketu a druhou v experimentech. Monkeytown Records ale rozhodně nejsou jen oni, jejich boční projekt Moderat nebo třeba slavní Mouse on Mars. Přesvědčí nás o tom showcase Monkeytown na Festivalu Spectaculare, kam dorazí aktuální hvězdy chytré elektroniky: anglický DJ a producent Alex Banks a londýnské trio Dark Sky. Jméno Alex Banks měli fanoušci taneční hudby dlouho spojené hlavně s klubovým DJingem. Brightonský hudebník se ale od mixážního pultu dostal přes remixy (Bonobo, Andreya Triana) až k vlastní autorské tvorbě a jeho fantastický debut Illuminate patřil k nejzásadnějším elektronickým deskám roku 2014. „Chtěl jsem použít nejaktuálnější technologické postupy, ale zároveň nezapomenout na emoce a lidské teplo. Ta deska má znít současně, ale zároveň mít v sobě něco, kvůli čemu si ji budete moci pustit i za deset let.“ říká Banks o albu, která vznikalo dva roky v naprosté izolaci a je to na něm slyšet. Těžko si u ní nevzpomenout na aktuální vlnu emotivní elektroniky v podání Jona Hopkinse nebo Nicolas Jaara, zklamaní ale nebudou ani fanoušci devadesátkových klasiků Orbital. Do končin elektronické hudby s lidským srdcem míří i londýnské trio Dark Sky (Carlo Anderson, Matthew Benyayer, Thomas Edwards). Pánové se před pěti lety potkali na vysoké škole a rozhodli se společně vstoupit do bublajícího podhoubí postdubstepových experimentů. Vydali vinylové singly na Tectonic, Ninja Tune nebo 50Weapons a remixovali The xx, Kelis nebo Bombay Bicycle Club. Dlouhohrající album Imagin míchá hypnotické rytmy klubových stylů se zvláštní postrockovou atmosférou a příležitostnými vokály. „Dark Sky si pohrávají s DNA futuristické garage a epického techna a natočili jedno z nejlepších tanečních alb roku,“ napsal o desce časopis Clash. Omlouváme se za původně anoncovaný VJing labelu Lunchmeat, který diváci uvidí 6.2. |
|