sobota 22. 3.
info Bersarin Quartett a Piano Interrupted budou překračovat hudební svět klasiky. Osobitou estetiku německého labelu Denovali Records už návštěvníci hudebního lahůdkářství Music Infinity poznali prostřednictvím tvorby projektů jako jsou Hidden Orchestra, The Alvaret Ensemble nebo domácí stálice Floexe, který zde vloni vydal své EP Gone. Po koncertech několika členů této hudební komunity dojde v sobotu 22. března v Paláci Akropolis i na speciální showcase Denovali Records. Další odstíny hudby vydávané pod logem tohoto labelu zde představí jednočlenný projekt Bersarin Quartett pohybující se na pomezí ambientu a klasické hudby a francouzsko-britský projekt Piano Interrupted míchající laptopovou elektroniku s klavírem. Dnes je už zcela běžné, že hudebníci ze světa elektronické taneční hudby objevují vážnohudební minimalismus a funguje to i naopak, v hudebním projektu Piano Interrupted je ale průnik těchto světů výsledkem setkání londýnského klavíristy jménem Tom Hodge a francouzského elektronického producenta Franze Kirmanna. V jejich tvorbě přirozeně komunikují inteligentní glitchová elektronika a komorní klavírní melodie a jejich volnomyšlenkářské fúzování zde přerůstá v genezi zcela nových hudebních forem. Piano Interrupted debutovalo v roce 2009 s nahrávkou E.P.1, o dva roky mladší druhý díl už odráží proměnu původně studiového projektu v regulérní koncertní kapelu disponující trochu jinou dynamikou. Na prvním dlouhohrajícím albu Two By Four z roku 2012 lze slyšet i elementy filmové hudby, post-rocku, jazzu, ambientu či hudebního neoklasicismu. Loňská podzimní nahrávka The Unified Field pak představuje Piano Interrupted poprvé jako studiové kvarteto s hráčem na cello a kontrabass, jehož zvuku navíc pomáhá za mixážním pultem Nils Frahm, výrazná osobnost současné post-klasické hudby. S jeho pomocí Hodge a Kirmann organicky přetváří abstraktní elektroniku v něco zcela nového – v hudbu s dotekem budoucnosti, v níž se stroje a příroda definitivně smířily. Druhým hostem Denovali showcase bude projekt Bersarin Quartett, který ale není skutečným kvartetem. Za tímto jménem se skrývá německý hudebník Thomas Bücker, který se na scéně elektronické hudby pohybuje už od začátku tisíciletí. Dělal inteligentní breakbeat i downtempo (jako Jean-Michel) a remixoval Björk, pod hlavičkou Bersarin Quartett se nicméně věnuje hlavně fúzování éterického ambientu s moderní klasikou a filmovou hudbou. Debutoval v roce 2008 výborně přijatým eponymním albem, které jako jedno z prvních otevřelo dveře propojování těchto hudebních světů. Projekt Bersarin Quartett dostal jméno podle sovětského generála N. Besarina, který velel jednotkám osvobozujícím Berlín. Jeho historická image válečného hrdiny má ale i několik skvrnek v podobě nelidského zacházení s domorodým obyvatelstvem. Právě komplexnost tohoto příběhu inspirovala Bückera ve spojování protikladů jako jsou kýč a patos nebo zoufalství a euforie, které mají v jeho hudbě prostor. Bückerův způsob tvorby imaginárních filmových soundtracků bývá srovnáván s nahrávkami Stars Of The Lid, Bohren & Der Club Of Gore či Cinematic Orchestra. Přestup Bersarin Quartett k Denovali Records dovršilo v roce 2012 jeho druhé album nazvané stroze II. Na letošní rok chystá novinku, která by měla zaznít už i v rámci koncertu Music Infinity, kde se Bersarin Quartett naživo představí coby trio. |
|