Dvě křehké dívky, basa piv a Havlova Audience beze slov.
Sukces léta Divadelnícj Novin!
Ovlivněno hrou Václava Havla-Audience.
Po úspěšném tažení v Americe a Evropě se cenami ověnčený soubor Spitfire
Company vrací na domovskou scénu do Paláce Akropolis.
Po vzoru amerických souborů si novou hru nejdřív „odzkoušeli“
v zámoří, ve Washingtonu na festivalu Mutual Inspiration a na Mezinárodním
festivalu Nultý bod v Praze.
Kelly McCorkendale – DC Theatre Scene “Rafinované. Výjimečné. Neuctivé. Jednoduše geniální.”
Ovlivněno dílem Václava Havla, především jeho hrou Audience a jejím
legendárním zpracováním od režiséra Jiřího Menzla, který do role sládka obsadil
Pavla Landovského, který během hraní vypil přibližně devět osmistupňových piv.
Podaří se Miřence Čechové a Jindřišce Křivánkové překonat tento výkon?
Podaří se jim dosáhnout hraničního stavu, který odkazuje na havlovský motiv
odcizení a hrabalovskou poetiku samoty?
V hlavní roli spolu s aktérkami inscenace i velké hlavy od
sochařky Pauliny Skavové a hudba Sivan Eldar speciálně složená pro tuto
událost.
Nina Vangeli – Sukces léta – Divadelní noviny Nejnovější inscenace Antiwords strmě stoupající skupiny fyzického divadla Spitfire vede dialog s dobou, kdy Havel psal Audienci a Gott zpíval Včelku Máju, dobou, jejíž špína na nás stále ulpívá. Nejde pouze o sukces léta, nýbrž o sukces svobodného ducha skupiny, která si nenechává (zatím) nasadit ohlávku předsudků, intelektuálních, estetických, ani uzdu klanových závazků a neposluhuje žádným bohům.
Nina Vangeli – Hlavouni a lahváče – Divadelní noviny Základní obraz je zmar a banalita, o to přilnavější, oč každodennější. Spodní temné zabarvení vydechují masky i tím, že jsou převzaté z jedné z předešlých inscenací Spitfire Comp., příběhu vraždy Milady Horákové Procesy 10/48/7830, která se odehrávala v soudní síni na Pankráci, v němž byly hlavové masky uplatněny jako aspekt hrůzné beztvářnosti totality. Dnes si však prožitek tragédie nezasloužíme; ve zpětném zrcátku Spitfirů poskakuje kolem zacyklených Havlových replik vamberská krajka hlasu Karla Gotta s Včelkou Májou. Toto jsou skutečné hymny českého národa.
Marie Reslová – Hospodářské noviny Konzumace piva a němý dialog postav jako by v Antiwords byly obklopeny metafyzickou prázdnotou. Budí smích i hrůzu zároveň. Vyvolávají zvláštní, slovy těžko pojmenovatelné pocity nevolnosti, odporu i soucitu. Vystihují téma Havlovy hry velmi přesně, a možná naléhavěji, než by to svedla slova a klasické herecké výkony.
Koncept: Miřenka Čechová, Petr Boháč
Režie: Petr Boháč
Hrají: Jindřiška Křivánková, Miřenka Čechová
Hudba: Sivan Eldar
Light design: Martin Špetlík, Robert Janč
Masky: Paulina Skavova
Ve spolupráci s Českou Ambasádou ve Washingtonu, festivalem Mutual Inspiration, Mezinárodním festivalem Nultý bod a Palácem Akropolis.