neděle 17. 9.
info Taneční představení o ženě mezi kovboji v prázdné stepi divokého západu. Inspirací pro toto představení byla stepní krajina rozprostírající se kolem motelu v Utahu. Pusto, pumpa, občas kovboj, kůň či kráva. Taneční představení o ženě mezi kovbojema v prázdný prérii divokýho západu. Inspirací pro toto představení byla stepní krajina rozprostírající se kolem motelu v Utahu. Pusto, pumpa, občas klobouk, kůň či kráva. Choreografka Halka Třešňáková si realizací představení plní sen ze svého dětství, kdy milovala kovbojky. Jak se zbavit neustálé kontroly a hlídkování nebezpečného okolí? Jediným únikem je požití omamné látky. V postavě „Hrdinky“ se postupně odkrývají dvě polohy. Silová, s hroší kůží, kterou se musí presentovat navenek. A druhá, ženská, impulsům světa se poddávající. Výchozí inspirací Heroin West jsou velmi konkrétní obrazy známé z westernů, které autorky hodlají dovést do fyzického extrému: square dance v přeplněném saloonu, tasení zbraně, žvýkání tabáku, fyzická práce s koltem u pasu, jízda na koni, klobouk na hlavě. Lascivnost, jemnost, svůdnost ženy se střídá s její obrannou agresivitou v macho světě divokého západu. Vulgárnost a sprostota jsou důležitým motivem pro základní projev tanečnice, který kontrastuje s jejím vnitřním prožitkem. Plastičnost a měkkost těla v momentech vzdávání se je v opozici s rychlým zbystřením při spatření neviditelného nepřítele. Společníkem tanečnice se stává kůň a tajemný muž. Ondřej Skala, jeho kytara a nekompromisní projev jsou nečekaným překvapením. Tvůrčí tým: Režie, choreografie: Halka Třešňáková Spoluautorka a tanečnice: Veronika Knytlová Zvuk-hudba: Ondřej Skala Scéna: Paulína Skávová Asistent scénografie: Rastislav Jacko Light design: František Fabián Produkce: Lucie Nováková Za podpory: MKČR, MHMP, International Visegrad Fund, ALT@RT/Studio ALTA, Centrum choreografického rozvoje SE.S.TA, Truc Sphérique/Stanica Žilina, Palác Akropolis O Halce Třešňákové Herečka, performerka, choreografka a výrazná osobnost české alternativní divadelní scény. Absolvovala Katedru nonverbálního divadla a komedie HAMU u prof. Ctibora Turby, na jehož slavném představení „Hanging Man“ (1997) se interpretačně i autorsky podílela. Začínala v divadle Alfred ve dvoře, působí v Roxy/NoD, MeetFactory, na Nové scéně ND nebo s Divadlem Vosto5. S řadou divadelních souborů spolupracuje jako pohybová poradkyně a choreografka, autorsky se podílela na řadě projektů s předními světovými umělci. S dalšími umělkyněmi založila mezinárodní divadelní demokratický kabinet Seconhand Women. Objevuje se také v hraných a dokumentárních filmech nebo v politicko-satirickém seriálu Kancelář Blaník. VerTeDance Taneční skupina VerTeDance vznikla v roce 2004 jako trio tvořené tanečnicemi a choreografkami Veronikou Knytlovou a Terezou Ondrovou a světelným designérem Pavlem Kotlíkem. Za více jak 12 let existence vytvořili VerTeDance téměř 20 projektů a spolupracovali s množstvím výrazných tanečních osobností české i zahraniční scény. Soubor je držitelem mnoha ocenění, mimo jiné ceny pro Tanečnici roku (2010 a 2017), ceny za Nejlepší světelný design (2012, 2014) či Ceny divadelních novin (2012, 2014). VerTeDance jsou jedinou českou skupinou, která získala třikrát nejprestižnější ocenění v oblasti v současného tance – cenu za Taneční inscenaci roku, a to v roce 2005 (Tichomluva), 2012 (Kolik váží vaše touha?) a 2014 (KOREKCE). V roce 2015 byla VerTeDance udělena cena BE Audience Award 2015 a Mess Festival Award 2015 v rámci BE festivalu v Birminghamu a prestižní ocenění Herald Angel Award 2015 na Fringe festivalu v Edinburghu za inscenaci Korekce. |
|